YFU kandidatenweekend - Reisverslag uit Limmen, Nederland van Maaike Talsma - WaarBenJij.nu YFU kandidatenweekend - Reisverslag uit Limmen, Nederland van Maaike Talsma - WaarBenJij.nu

YFU kandidatenweekend

Door: Maaike Talsma

Blijf op de hoogte en volg Maaike

03 Juni 2014 | Nederland, Limmen

Ik ga in augustus een jaar naar Amerika, ja dat weet ik al een hele tijd, maar het besef komt nu pas langzaam binnen druppelen. Al maanden lang ben ik bezig met allerlei dossiers invullen en handtekeningen verzamelen en pas nu begint het wel heel echt te worden.

Een gastgezin moet ik nog krijgen en ik heb nog helemaal geen idee waar in Amerika ik terecht zal komen, maar ik weet wel dat ik ga. Ook mijn vertrek datum staat nog niet vast, maar daarover zal ik jullie zeker op de hoogte houden!

Afgelopen weekend had ik een kandidaten weekend voor alle uitwisseling studenten van YFU. YFU staat voor Youth For Understanding, dit is de organisatie die mijn uitwisseling naar Amerika mogelijk maakt. In dit weekend kregen we vooral heel veel informatie en werden we goed voorbereid op de negatieve kanten aan zo'n lange reis. Een jaar weg is hartstikke leuk, maar ook zeker een uitdaging. Ik zal ook moeilijke momenten krijgen als ik daar zit en dan moet ik weten wat ik het beste kan doen en wat niet. Het was een super leuk en interessant weekend, maar ook hierdoor kwam het besef ineens binnen: 'Ik ga voor een heel jaar naar een onbekend land'.

Ik weet dat er momenten zullen zijn dat ik het even moeilijk heb of dat ik heimwee krijg, maar ik weet zeker dat het een top jaar zal worden! Ik zal al mijn familie en vrienden zeker gaan missen, maar ik heb er super veel zin in en ben er helemaal klaar voor!!!

  • 03 Juni 2014 - 22:25

    Romy:

    Gaaf! Hoop dat we niet te ver bij elkaar vandaan zitten! Of als je in California komt, kom ik elke dag langs !!! Zit namelijk in Minnesota lekker koud dus 's Winters

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Heey allemaal, mijn naam is Maaike, ik ben 17 jaar en ik ga in Augustus 2014 voor 10 maanden naar High School in Amerika met de organisatie YFU. Ik hou super veel van reizen en ik heb al aardig wat landen gezien, maar dit wordt mijn eerste lange reis helemaal alleen. Het was heel wat regelen, dossiers invullen en sparen, maar dat zal het vast allemaal waard zijn. Ik heb er mega veel zin in! Liefs, Maaike

Actief sinds 03 Juni 2014
Verslag gelezen: 636
Totaal aantal bezoekers 6849

Voorgaande reizen:

31 Juli 2014 - 31 Mei 2015

Mijn jaar in Amerika

Landen bezocht: