Shadow Ridge High School it is! - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Maaike Talsma - WaarBenJij.nu Shadow Ridge High School it is! - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Maaike Talsma - WaarBenJij.nu

Shadow Ridge High School it is!

Blijf op de hoogte en volg Maaike

04 September 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

En dan begon het eindelijk, dat waarvoor ik naar Amerika ben gekomen: School. De school waar ik heen ga is Shadow Ridge High School. Het is een erg grote school met ongeveer 2800 leerlingen. Het gebouw is ook erg groot, maar na een week begin ik toch eindelijk te snappen hoe het gebouw in elkaar zit.

Het is allemaal erg anders dan ik gewend ben, maar wel op een leuke manier. Ten eerste ga ik met de bus naar school ipv met de fiets. Ik wordt net buiten de gate opgehaald door de gele schoolbus met alle andere kinderen uit onze community. Oh! En ik wordt opgehaald om HALF 7 in de ochtend!!! Ik wordt wakker om HALF 6!!!

Op school zit ik elke les met een compleet andere klas en wat mij het meest verbaasde, was dat ik in sommige lessen met veel leerlingen uit andere jaargangen zit. Maar het zijn allemaal hele aardige mensen en ik weet dat ik mijn weg op school wel zal vinden. Letterlijk en figuurlijk :P

Ik ben ercht blij met mijn vakkenpakket. Ik heb: Engels, Government, Collage prep math, Geoscience, Culinary Art, Photography, Guitar and Sociology. Tot nu toe vind ik al mijn vakken super leuk! Alleen engels is best pittig en Government is echt heel lastig. Maar dat gaat helemaal goed komen!!

Nog maar 1 week gehad, maar ik weet nu al dat het een super jaar gaat worden!!

• 04 September 2014 - 10:15

Wil Warnars:

Hoi Maaike,
    Wat en avontuur.
    Het is fijn dat je blij met je vakkenpakket. Is wel belangrijk.
    Het is wel erg vroeg opstaan en dan niet met de fiets maar met de bus. Ja........dat is wat even iets anders.
    Het gastgezin waar je verblijft is volgens mij helemaal top.
    Na een week school is het al super, dus dit wordt een mooi jaar.
    Kijk uit naar je volgende verhaal.

Groetjes

• 21 September 2014 - 23:09

Jane Ang:

Lieve Maaike,
    Wat moet je vroeg opstaan!
    Fijn dat je het daar naar zin hebt.
    Het is wel minder beweging dan dat je thuis doe.
    Dikke knuffel!

• 06 Oktober 2014 - 22:28

Lana Ang:

Hoi nichtje,
    Hoe is het met je? Volgens mij heb je het best naar je zin. Heb je nog leuke dingen meegemaakt? Is het allemaal goed te volgen in het Amerikaans?
    Kus van Clemens en Laan

• 07 Oktober 2014 - 00:06

Betty Ang:

hallo lieve nichtje,
    Fijn dat je het in Amerika naar je zin hebt.
    Ik zie regelmatig fotos van jou op face book passeren'.
    Allemaal stuk voor stuk leuke foto's
    Lieve schat, heel veel school plezier.

Dikke knuffels

• 09 Oktober 2014 - 14:57

Paul Talsma:

Lieve Maaike,
    Dit moet een fantastische ervaring zijn. En dan ook nog in zo'n geweldige stad! Wij zijn echt jaloers op jou. Sandra en ik zullen Laura en Evelien hiervoor ook enthousiast maken.
    Heb je ook al wat van de omgeving kunnen zien? En heb je al een bezoekje gebracht aan het casino?
    Geniet er verder van!
    dikke knuffel van Sandra, Laura, Evelien en van mijzelf.

• 10 Oktober 2014 - 06:33

Josien:

Lieve Maaike,
    leuk om van je te horen via je blog! Wat geweldig dat je dit meemaakt... Je doet helemaal mee in het leven daar en zo ervaar je hoe het is om in een andere cultuur te leven, knap dat je dat zo soepel oppakt. Heb je al vrienden daar in Amerika? Je hebt leuke vakken op school, mocht je kiezen voor vakken?
    Ben benieuwd hoe het gaat in je gastgezin, maar dat hoor ik wel van Reneke en Siebe.
    Heel veel plezier nog!
    Veel liefs van Josien, Joost, Bram, Pim en Joep

Maaike

Heey allemaal, mijn naam is Maaike, ik ben 17 jaar en ik ga in Augustus 2014 voor 10 maanden naar High School in Amerika met de organisatie YFU. Ik hou super veel van reizen en ik heb al aardig wat landen gezien, maar dit wordt mijn eerste lange reis helemaal alleen. Het was heel wat regelen, dossiers invullen en sparen, maar dat zal het vast allemaal waard zijn. Ik heb er mega veel zin in! Liefs, Maaike

Actief sinds 03 Juni 2014